StudentenWerk’s Rogier Thewessen wint LOEY Award 2013

05 SEPTEMBER 2013, AMSTERDAM
Samenvatting
StudentenWerk’s Rogier Thewessen is uitgeroepen als winnaar van de LOEY Award 2013. Valentijn Bras van Scoupy werd de gelukkige winnaar van de LOEY Starters Award.

StudentenWerk’s Rogier Thewessen is uitgeroepen als winnaar van de LOEY Award 2013 (Leading Online Entrepreneur of the Year). Juryvoorzitter Reinout Oerlemans maakte dit woensdagavond bekend in het Rijksmuseum in Amsterdam. Valentijn Bras van Scoupy werd de gelukkige winnaar van de LOEY Starters Award.

De LOEY Awards zijn onafhankelijke prijzen voor de beste ondernemers in de Nederlandse online industrie. De jury, bestaande uit Reinout Oerlemans, Michiel Mol, Pieter Zwart, Willem Sijthoff, Hans Biesheuvel en Peter Driessen, heeft de winnaars op basis van innovatie, passie, resultaten, voorbeeldfunctie en inzet voor de online branche geselecteerd.

“Nederland heeft veel innovatieve, veelbelovende, online entrepreneurs. We zijn de LOEY Awards gestard om hen een platform te bieden voor het delen van kennis en ervaring. Daarnaast hopen we op deze manier anderen aan te moedigen een eigen online onderneming te starten. We zijn ook erg trots dat Rogier Thewessen en Valentijn Bras dit jaar de winnaars zijn”, aldus Heleen van Oord, zakenvrouw van het jaar 2013.

Genomineerd voor de LOEY Award waren: Janneke Niessen van Improve Digital, Brand New Day CEO Kalo Bagijn en Rogier Thewessen van StudentenWerk. Voor de LOEY Starters Award waren Steijn Pelle van Pelliano, SnappCar oprichter Victor van Tol en Valentijn Bras van Scoupy de kansrijke ondernemers.

Over de LOEY Award winnaar

Rogier Thewessen richtte in 2000 StudentenWerk op, toen hij en zijn twee compagnons zelf nog studeerden. Inmiddels is StudentenWerk een serieuze uitdager van de grote traditionele uitzenders.

De jury over de winnaar van de LOEY Award

Reinout Oerlemans: “Rogier zette de uitzendmarkt op zijn kop, verovert nu het buitenland met StudentJob en ziet nog talloze andere mogelijkheden op de belangrijkste asset; de centrale database van StudentenWerk."

Over de LOEY Starters Award winnaar

Scoupy is in augustus 2011 opgericht door Valentijn Bras en andere media-ondernemers. Ze hebben Scoupy in een jaar opgebouwd en er een merk van gebouwd met een hoge naamsbekendheid en sympathie-factor onder haar gebruikers.

De jury over de winnaar van de LOEY Starters Award

“Valentijn is als ondernemer erg sterk in bedenken van concepten en ideeën, maar zijn kracht zit hem vooral in de snelle uitvoering. Scoupy is in korte tijd uitgegroeid tot hét digitale kortingsplatform van Nederland, waarbij mobiel het nieuwe mediakanaal is”, zegt Peter Driessen.

Citaten
"“Nederland heeft veel innovatieve, veelbelovende, online entrepreneurs. We zijn de LOEY Awards gestard om hen een platform te bieden voor het delen van kennis en ervaring. Daarnaast hopen we op deze manier anderen aan te moedigen een eigen online onderneming te starten. We zijn ook erg trots dat Rogier Thewessen en Valentijn Bras dit jaar de winnaars zijn.” " Heleen van Oord (LOEY initiatiefnemer en zakenvrouw van het jaar 2013)
"“Rogier zette de uitzendmarkt op zijn kop, verovert nu het buitenland met StudentJob en ziet nog talloze andere mogelijkheden op de belangrijkste asset; de centrale database van StudentenWerk.”" Reinout Oerlemans (juryvoorzitter)
"“Valentijn is als ondernemer erg sterk in bedenken van concepten en ideeën, maar zijn kracht zit hem vooral in de snelle uitvoering. Scoupy is in korte tijd uitgegroeid tot hét digitale kortingsplatform van Nederland, waarbij mobiel het nieuwe mediakanaal is.”" Peter Driessen (jurylid en LOEY Award winnaar 2011)
Over LOEY Awards

De LOEY Awards zijn onafhankelijke prijzen voor de beste ondernemers in de Nederlandse online industrie. Doel van de LOEY Awards is het stimuleren van de groei, innovatie en inspiratie in de online industrie in Nederland. De innovatieve kracht vanuit deze branche is gigantisch en het belang van online ondernemerschap voor de Nederlandse economie is evident. Succesvolle ondernemers worden middels de LOEYs zichtbaar gemaakt wat bijdraagt aan de verdere uitbouw van online initiatieven en samenwerkingsverbanden. De LOEYs zijn een gezamenlijk initiatief van Endeit Capital en Peak Capital.